Coming-out mit „Violinen-Hüften”

Hip Dips: Was ist das und warum wir uns nicht dafür schämen müssen!

Hip Dips sind ein neues Phänomen auf Instagram. Die „Violinen-Hüfte” ist ganz normal, bekräftigen Fitness-Gurus mit Fotos ihrer eigenen „Makel” – und inspirieren Frauen zum Aufstand gegen ein unrealistisches Schönheitsideal.

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Hip Dips

Viele Frauen haben Hip Dips – das ist ganz normal.

Mut zur schwungvollen Hüfte! Das fordert eine neue Body-Positive-Bewegung auf Instagram, die Hip Dips als „ganz normal” entlarvt. Was Hip Dips sind? Das ist die Vertiefung, die gerade auch oft bei schlanken und durchtrainierten Frauen zwischen Hüfte und Oberschenkel zu sehen ist. Dadurch entsteht eine „Violin-Hüfte”, bei der die Seiten des Körpers ergonomisch geschwungen verlaufen. Ein Makel, der keiner ist – sagen Fitness-Gurus und gehen mit gutem Beispiel voran, indem sie sich selbst als Hip-Dip-Trägerinnen outen.

Wie entstehen Hip Dips?

Hip Dips haben nicht unbedingt etwas mit Gewicht oder Fitness der Trägerin zu tun. Es kann das Extrapfündchen sein. Oft sind Hip Dips jedoch ein Resultat der natürlichen Körperform. Liegt der Hüftknochen höher als der Oberschenkelknochen, entsteht dazwischen eben eine Ausbuchtung. Hinzu kommt, dass Fetteinlagerungen auch genetisch bedingt sein können – auch bei extrem schlanken Frauen.

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Sollten wir uns von Hip Dips stressen lassen?

„Es war niemals ein Problem bis es zum Problem gemacht wurde”, sagt Cassey Ho, Instagram-Fitness-Guru und Pilates-Expertin. In einem Instagram-Beitrag prangert sie die unrealischen Model-Bilder mit winzigen Taillen und perfekten Sanduhr-Figuren an. „Du siehst diese Bilder, die massenhaft Likes bekommen und die dir das Gefühl geben, dass du genauso auszusehen hast”, schreibt die durchtrainierte Cassey. Und dann der Realitätscheck für alle, die ihre Hip Dips als Makel sehen: „Wenn du deine Tage und Nächte damit verbringen willst, gegen deine natürliche Körperanatomie anzukämpfen, mit dem Versuch, deine Hüfte 'aufzufüllen', dann lass mich dir sagen, dass du besser dran bist, deine Energie anderweitig zu nutzen.” Hip Dips würden einen Menschen weder schlechter noch besser, weder schlanker noch dicker machen. Sie seien einfach da, so Cassey.

Soooo...let's talk about Hip Dips a.k.a. 🎻 Hips. To be 100% honest, the only hip dip I've previously been familiar with is the workout one where you're in side plank dipping your hip down to work your obliques. 🤔 But I suppose there's a new hip dip in town that describes the indent that occurs after your hip and before your thigh begins. . For anyone asking "how do I fill in my hips?", let me tell you that this was never a "problem" until people started making it a problem. With pics of models on IG in string bikinis and body con dresses showing off their tiny waists, wide hips, and super hourglass figures - you see those pics getting tons of likes which makes you feel like that's how you need to look! It makes you start to believe that this is THE BEST body type, the MOST IDEAL body type, the body type that GUYS LIKE. And you start to think that if you don't look like that, you're not good enough. 😔 Move over magazine covers...Instagram pics are the new beauty standard. 🙄 . Listen up. Hip dips are NORMAL! If your hip bone sits a tad higher than your femur, fat and muscle in that area are likely to cave inward. Literally THAT IS ALL. So if you want to spend all day and night fighting the natural anatomy of your body trying to "fill in" your hips, let me tell you right now that you are better off spending your energy elsewhere. Focus on being stronger. On enhancing what you've got instead of focusing on your "flaws." Hip dips do not make you a good person, a bad person, a skinny person or a fat person. They just are. . Now...onwards to more important things in life!!! #blogilates #hipdips

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Warum sind Hip Dips vollkommen normal?

Auch Personal-Trainerin Kelly Bakewell meldet sich auf Instagram zu Hip Dips zu Wort. „Sie sind sehr normal. Viele Frauen haben sie ... bitte hinterfragt euch nicht selbst so viel!”, sagt sie und klärt darüber auf, dass es an dieser Stelle nicht wirklich einen Muskel gebe, den man trainieren könne, um Hip Dips loszuwerden. Oft hätten es Frauen mit breiten Hüften von Natur aus. Kelly sagt: „Seid stolz auf euch, Ladys!”

Müssen wir Hip Dips nun hinnehmen?

Dass wahrscheinlich nicht jeder damit super zufrieden ist, scheint klar. Wer tatsächlich ein paar Extrapfund drauf hat, kann vielleicht mit Training etwas bewirken. Anderen wird nichts anderes übrig bleiben, als ihre Hip Dips zu akzeptieren. Denn selbst mit viel Sport werden sie nicht weggehen. Grund für schlechte Stimmung? Ganz und gar nicht! Denn wie viele Frauen auf Instagram beweisen, sind Hip Dips einfach ein Teil der persönlichen Körperanatomie.

Hip Dips auf Instagram

Braucht ihr einen Body-Positivity-Boost? Dann schaut mal auf Instagram nach dem Hashtag #hipdips und teilt eure eigene Geschichte!

Alright... real talk. I am very critical of myself and I am very self conscious of my hips. I think my body is weird... seriously weird. It's like I have a double hourglass figure and not in a good way 😂 my waist goes in but then my hips go in too, so I have two curves on each side - anyone else? 🙋🏽 - Turns out, my Violin Hips or Hip Dips are normal. Just means that my hip flexors and outer quads are my dominate muscles. So what? Sooo... it means my legs are super strong 🏋🏽‍♀️ I plan on working out the muscles around my hips to strengthen, and if that makes my hips a little less violin like, then so be it 😂 but if not, I'm not gonna stress it anymore 🤷🏽‍♀️ For those of you buying those stick on hip fillers (yes, they are out there) to look "better" in clothes, don't... you're beautiful!! - #14DayJulyReset 💧64 oz ▪️Day 1 of 14 🏋🏽‍♀️ LEG DAY ***⏱checkpoints will help keep your pace! So pay close attention to your time today*** You have 10 sets of each👇🏽 •30 sec sprints, Speed 10, 30 sec rest ⏱checkpoint: 10 minutes in •10 Jump Squats •10 sec speed Jump Rope, 10 sec rest ⏱ checkpoint: 20 minutes in •10 Stair Sprints (20 steps) ⏱checkpoint: 30 minutes in •10 Rows, fan 10 ⏱ checkpoint: 40 minutes in •10 High Knees, Pause on 3 (Pause = 1) •10 High Wall Jumps ⏱checkpoint: 50 minutes and COMPLETE! - ⌚️513 Calories in 50 Minutes for me, what about you? - #BeHappy #BeYou 🎻

Ein Beitrag geteilt von Riley Thyfault 👟 (@rileythyfault) am

With all the fuss about hipdips .... love yours. Enough said ; )💪💪👌

Ein Beitrag geteilt von Dallas Bryan (@younique_with_dallas) am

Lately on my dash I’ve seen lots of posts about hip dips. I just want to let you know that they're normal! It’s part of our anatomy, and on some is more noticeable than others. It all depends on your body type, muscle, and fat distribution. 
In case you didn't know, the femurs connect to the pelvis. Wow! Reference the 2nd picture if this is confusing!
That is exactly what a “hip dip” is. The space on the sides between the top of your pelvis and your femurs. You get a hip dip from being born with a skeleton. Incredible. Everyone has one, but sometimes it’s not as noticeable. Men and women have it, but it’s more noticable on women because our hips are usually more pronounced. Like I said earlier, it’s about fat and muscle distribution, as well as your own unique skeletal structure and shape. It's often more visible on those with wide, high-set hips. Some women have it more noticeable, some don’t, but it doesn’t mean it's not there. Everyone 👏 has 👏 them 👏 Seriously, you'll have one as long as you keep your skeleton. Can they be decreased in appearance by losing excess fat? Sure, to an extent. But guess what? I had quite pronounced ones even at my leanest, when I carried so little fat that I stopped getting my period (this was unhealthy, I know). Hip dips are NOT the same as a muffin top. Sometimes they can create a similar appearance in clothing, but it's not!!! The same!! Thing!!! I've also seen people saying that hip dips can be filled out by working on your gluteus medius. That could be true for some people to a certain extent, but unless your hip dips are already barely visible, it's absolutely fucking ridiculous to think they'll be significantly filled out by growing a part of your glute. I know mine sure won't. They're too big, and that's okay! But go throw your money at whatever booty builder program you want and see if I care. Honestly, the visibility of mine is my biggest insecurity. I don't know why or at what point I was taught to hate them, but I was, and I'm working on unlearning it. It's really helped me seeing other girls on here post about theirs and NORMALIZING it. So here are mine!

Ein Beitrag geteilt von Sophia Van Leeuwen (@oatsnsquats) am

Bestseller in Fitness

Anja Schmidt

von

Redakteurin Connected World. Die 156 Apps auf meinem Smartphone nutze ich wirklich. Meine Schwäche: Gadgets und smarte Technik.